2016. május 11., szerda

A kedvenc mangoldos pitém

Ez a pite tényleg akkora kedvencem, hogy az elmúlt két évben nem volt olyan hét, amikor nem készítettem el. Az alaprecept olasz, a La Cucina Italiana című oldalon találtam. A töltelék szezonális zöld levelekből, például spenótból készül a recept szerint, de mivel a szekszárdi piacon rátaláltam egy kedves, sióagárdi párra, akik mangoldot is termesztenek, ami szerintem a spenótnál is finomabb, én azzal készítem, amikor van. Ja és szuper egészséges; gazdag A- ,B1-, B2-, B6-, C-, E-, K-vitaminban, szerves savakban (alma-, citrom-, oxálsav), ásványi anyagokban, nyomelemekben, például folsavban, foszforban, kalciumban, káliumban, magnéziumban és vasban.
A hozzávalók:
A tésztához 20 dkg liszt, 5 dkg zsír vagy vaj, 1 dl langyos víz
A töltelékhez legalább fél kg mangold, 1 fej vöröshagyma, fokhagyma, 4 tojás, az ízesítéshez só, bors, szerecsendió, ajvár, bármi ízlés szerint

Elkészítés:
Azzal kezdem, hogy a mangoldot megmosom és a vastag szárakat kitépem, mert ez a legidőigényesebb. Lecsepegtetem, megszárítom, hogy ne ússzon a töltelék később vízben.

A tészta nagyon egyszerű, csak össze kell gyúrni a hozzávalókat és félretenni pihenni.

Jöhet a töltelék; a vöröshagymát és a fokhagymát apróra vágom és olívaolajon megpárolom, majd sózom és elkezdem hozzáadagolni a mangoldot. Nem férne egyszerre bele a serpenyőbe, viszont hamar összeesik. Folyamatosan reszelek rá szerecsendiót, mert abból sosem elég. Ha az összes mangold megpuhult, hozzákeverem a tojásokat, jól elkeverem, ízesítem még és kész is.

A tészta 2/3-ából akkora kőrt nyújtok, hogy a piteforma oldalára is felérjen, kibélelem -nem kell kikenni- és belekotrom a tölteléket. A maradék tésztából készül a pite teteje, lezárom a szélét, villával megszurkálom, sózom és vékonyan megkenem olívaolajjal.
Fél óra alatt megsül. Melegen is finom, de hidegen még jobban kijönnek az ízek. Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése